Zakelijke dienstverlening investeert in marketing

Zakelijke dienstverleners presteren beter als ze meer tijd, geld en kennis teken in marketing. Hierdoor zijn zij vaak effectiever in het genereren van nieuwe klanten en loopt het acquisitieprocessen binnen diverse bedrijven efficiënter. Bedrijven die meegroeien met de het tempo van de arbeidsmarkt en de nieuwste technologie in marketing en communicatie toepassen, zien hun omzet eerder stijgen.  Uiteraard spelen thematieken zoals de positionering en strategie in de markt, de kwaliteit van de dienstverlening en management en adviseurs/consultants oook een belangrijke rol bij het behalen van omzet. Marketing en acquisitieprocessen spelen hier echter ook een grote rol in. Indien salesprofessionals een hoge effectiviteit weten te behalen, kunnen er meer leads binnen worden gehaald. Dit leidt uiteindelijk, indien de processen goed verlopen, tot meer verkoop van producten. Het uitbreiden van het huidige netwerk is hierbij van belang.

Een nieuwe doelgroep kan aangesproken worden door te investeren in nieuwe marketingtechnologieën. Door hier in te investeren bereik je op een originele en moderne manier de doelgroep. Dit is ook wat je als bedrijf wilt uitstralen. Daarnaast is de concurrentie hierin vaak nog minder hoog en kan je door bijvoorbeeld een LinkedIn campagne een grote doelgroep bereiken. Het investeren in marketing en communicatie kan dus veel kansen bieden.

Bron: accountant.nl

You may also like...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *